Σάββατο 6 Απριλίου 2013

Η αύξηση Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο κίνησης μηδενίζει το όφελος για τον καταναλωτή

Πρόταση - Παρέμβαση του Λευτέρη Αυγενάκη

Την τελευταία αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Υγραέριο Κίνησης και την εξίσωσή του με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης από τα 300€/1000lt στα 330€/1000lt η οποία μηδενίζει το όφελος για τον καταναλωτή, επισημαίνει με παρέμβασή του ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη Στουρνάρα.

Αυτό συμβαίνει διότι το παραγόμενο έργο για τον καταναλωτή είναι χαμηλότερο εις βάρος του υγραερίου κίνησης. Επί παραδείγματι ένα αυτοκίνητο για να καλύψει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων καταναλώνει κατά μέσο όρο 10lt βενζίνης, ενώ για την ίδια απόσταση καταναλώνοντας υγραέριο κίνησης χρειάζεται 14lt υγραερίου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι με την τελευταία αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα 330€/1000lt, το όφελος μηδενίζεται και αν συμπεριλάβουμε και το κόστος εγκατάστασης, η υγραεριοκίνηση παύει να είναι ελκυστική στον καταναλωτή.

Όπως  αναφέρει στο έγγραφό του  προς τον Υπουργό: «Είναι γνωστό ότι η κατανάλωση πανελλαδικά του υγραερίου κίνησης είναι περίπου 90000 τόνοι και το όφελος για το Δημόσιο ανέρχεται σε 11.700.000,00 €. Οι δε καταναλώσεις υγραερίου όλων των χρήσεων είναι περίπου 470.000 τόνοι οπότε με αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε όλες τις κατηγορίες υγραερίου 50€/1000lt και μόνο, το όφελος του Δημοσίου θα είναι 23.500.000,00€, δηλαδή υπερδιπλάσιο».

Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης ζητά την φορολόγηση όλων των τύπων υγραερίου, διότι εάν η ανωτέρω αύξηση επιβληθεί σε όλες τις ποσότητες υγραερίου, δηλαδή 0.05€/lt θα αποφευχθεί η οικονομική καταστροφή όσων επιχειρήσεων σχετίζονται με το υγραέριο κίνησης και επίσης η αποτροπή, της παράνομης χρήσης εμφιαλωμένου οικιακού υγραερίου από τους κατόχους υγραεριοκίνητων οχημάτων. Το πλέον σημαντικό όμως είναι ότι θα επανέλθει η ανταγωνιστικότητα στην αγορά των καυσίμων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...